12 правила, които ще ни държат мотивирани за тренировки

12 правила, които ще ни държат мотивирани за тренировки

Дори и самите фитнес инструктори споделят, че рядко виждат някой, който винаги да е мотивиран и да притежава нестихващ ежедневен хъс за тренировки. Всички ние, инструктори или не, имаме дни, в които последното нещо което искаме е, да се надигнем от леглото, офиса и т.н. и да се насочим към залата. Колкото и да ни заливат Facebook и Instagram постове колко са важни упражненията за нашето здраве, за добрия ни външен вид, за хармонията на тялото ни, няма научен факт, който да е толкова силно аргументиран, че да ни изстреля право в залата, изпълнени с ентусиазъм и нестихваща енергия. Просто трябва да приемем, че не е задължително да ни се тренира всеки ден и да не се поддаваме на клишетата, които ни заливат ежедневно в социалните режи.

В следващите редове ще се опитаме да Ви дадем няколко ефективни фитнес съвети. Надяваме се, че ще Ви бъдем полезни.

1. Предварителна подготовка – тя е от изключителна важност. Можете да си пригответе спортния екип още от вечерта. А защо не отидете до близкия спортен магазин и не си купите нещо новичко, за да се настървите още повече. По пътя за фитнеса си пуснете силна музика, минете през любимия си фреш бар, хапнете нещо здравословно и енергизиращо. Предварителната нагласа е важен елемент в изпълнението на заветната цел.

2. Дайте си възможности за избор – вариантите в днешно време за тренировки са безброй много. Има най-различни опции, които могат да Ви дадат точно това, от което имате нужда. От пътеката във фитнеса, през фитнес на открито, кросфит, индивидуални тренировки, тренировки с пудовки, със собствено тегло, групови занимания….. – открийте това, което Ви доставя най-голямо удоволствие и което ще правите от сърце.

3. Имайте план – винаги имайте резервен палн, и то не само един. Ако във фитнеса не Ви хареса, сменете го с друг, след това с още един. Вие сте клиентът Бог и Вие имате право да обикаляте и да изпорбвате всичко в търсене на най-доброто място за Вас.

4. Носете само това, с което се чувствате добре – Престанете с подбито самочувствие да гледате фитнес дрехите по стелажите на магазините и да се чудите как да се появите с тях във фитнеса. Обличайте се така, че да се чувствате добре и със самочувствие. Ако с широка тениска и раздърпано долнище Ви е по-приятно – значи това е дрехата за Вас. Важното е да сте уверени в себе си и да се съсредоточите върху тренировката, а не върху външния си вид.

5. Направете си плейлист с любима музика – Музиката е способна да обсеби съзнанието Ви и да Ви отведе в други измерения. Дали ще позлвате Spotify, Youtube, дали ще изберете подкаст или друго приложение е без значение – важното е музиката да може да Ви взриви и от Вас да се лее неуморно пот.

6. Споделяйте с приятели – можете да споделяте с приятели постиженията си във фитнеса или залата, която посещавате. Инсталирайте си всички възможни приложения, които са налични и Ви предлагат. С част от приложенията можете да виждате кой утре ще бъде в залата и по кое време. С други да споделяте обща музика за тренировки. С трети да следите кой колко км. е пробягал или колко кг. тяга е вдигнал. Социализирайте се! Това помага изключително много на мотивацията да не пропуснем тренировка.

7. Дайте си почивка – това може да Ви изглежда странно, но понякога работи. Ако всеки ден си казвате започвам от утре, то спрете. Спрете да го изисквате от себе си. Спрете да се притискате и да се укорявате. Спрете да обяснявате на всички как от утре започвате да тренирате, това не действа, стана Ви ясно вече. Отдайте се на нещо друго. Започнете с упражнения по дишане. Ако те Ви запленят, ако Ви накарат да се чувствате добре, то тогава страстта към други занимания ще се появи от само себе си. Необходимостта да се чувствате добре бавно ще завлядее тялото Ви и ще Ви заведе сами до фитнеса.

8. Намерете удобното място – Струва Ви се, че перфектната зала е в 5 квартала от Вашия или там картата Ви дава още безброй много удобства. Е добре, чудесно. Имате карта. А колко пъти бяхте там последния месец? Не е важно да сте в най-хубавият фитнес, най-изгодният, най-модерният…..Важното е да Ви е удобно, за да не се измъквате, че е далеко, а Вие сте безкрайно изморени да стоите час в задръстването. Намерете Вашата комбинация – от фитнес, зала, локация, треньор. Удобството е водещ фактор за псотоянство!

9. Настройте си аларма – може да Ви звучи банално, но това работи безотказно. Сложете си допълнителна аларма фитнес, ако искате да тренирате сутрин или аларма в 16ч, ако искате да се включите в следобедни занимания. Алармите са средство, което работи безотказно. Те ще Ви тласкат към спортни занимания и ще Ви напомнят за обещанито, което сте дали сам пред себе си.

10. Намалете или засилете онлайн активността – много помага следенто на активността Ви в социалните мрежи и прочие. След като видите, зе днес 2 часа сте изгубили в безцелно ровене във фейсбук или инстаграм, си задайте въпроса: А защо не отидох на фитнес перз тези 2 часа? Със сигурност ползите за мен щяха да са много повече от поредното съзарцаване на безсмислени постове и селфита.

11. Намерете вдъхновение – Ако ще стоите в социалните мрежи, то започнете да следите хора, на които да се вдъхновявате – храна, спорт, начин на живот. Има много примери, някои от тях са наистина невероятни и наистина ще Ви заредят с много оптимизъм и вяра.

12. Планирайте – поставете си цели, искайте да постигнете резултати, борете се. И не очаквайте ,че нещата се случват за месец или два. За всичко си трябва време, време и пак време. Това е Вашето тяло – грижете се за бего, то е Вашия малък голям дом, който Ви е приютил. Време е да му обърнете повече внимание.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

20 − 8 =